Muğla Valiliği
Muğla Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Muğla Valiliği
Muğla Valiliği
YAPI KAYIT BELGESİ DEVİR VE GÜNCELLEME BAŞVURULARINDA İSTENEN BİLGİ-BELGELER

1- YAPI KAYIT BELGESİ DEVİR İŞLEMLERİ

Yapı Kayıt Belgesi başvuruları e-devlet sistemi üzerinden gerçek kişiler tarafından yapılmış olup bu nedenle yine gerçek kişilerin e-devleti üzerine devir işlemi yapılabilmektedir. Tüzel kişiler adına devir işleminin yapılması mümkün değildir.   

Yapı Kayıt Belgesinin e-devlet sistemi üzerinden bir başkasının e-devlet hesabına aktarılmasına ilişkin Müdürlüğümüze yapılacak başvurularda aşağıda belirtilen başvuru ve bu başvuru için gerekli bilgi ve belgelerin ek olarak sunulması gerekmektedir.

Vefat Nedeniyle Yapı Kayıt Belgesinin Devredilmesine Dair Başvuru Formu Örneği İçin Tıklayınız.

Satış Nedeniyle Yapı Kayıt Belgesinin Devredilmesine Dair Başvuru Formu Örneği İçin Tıklayınız.

Talep Üzerine Yapı Kayıt Belgesinin Devredilmesine Dair Başvuru Formu Örneği İçin Tıklayınız.

YAPI KAYIT BELGESİ DEVİR SÜRECİ

3194 Sayılı İmar Kanununun Geçici 16. Maddesi, 06.06.2018 tarih ve 30443 sayı ile Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Yapı Kayıt Belgesi Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Tebliği ve Bakanlığımız görüşleri doğrultusunda Müdürlüğümüzce yapılacak olan değerlendirme neticesinde Müdürlüğümüz tarafından imar barışı sistemi üzerinde devir işlemi gerçekleştirilecektir. Devir işlemi sonunda yapı kayıt belgesine vatandaşlarımız tarafından e-devlet sistemi üzerinden ulaşılabilecektir.

2- YAPI KAYIT BELGESİNDE BEYAN EDİLEN BİLGİLERDE GÜNCELLEME İŞLEMLERİ

Öncelikle belirtmek gerekir ki 3194 Sayılı İmar Kanununun Geçici 16. Maddesi ve 06.06.2018 tarih ve 30443 sayı ile Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Yapı Kayıt Belgesi Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Tebliği gereği 31.12.2017 tarihinden önce yapılan, ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı olan yapılar/ bağımsız bölümler için Yapı Kayıt Belgesi verilmiştir. Bu nedenle 31.12.2017 tarihinden önce yapılan yapılara/bağımsız bölümlere ilişkin 31.12.2017 tarihinden sonra yapılan ilave alanlar ve basit bakım-onarım kapsamını aşan imalatlara yönelik olarak Yapı Kayıt Belgelerinde herhangi bir güncelleme işlemi yapılamamaktadır.

Bu kapsamda 31.12.2017 tarihinden önce yapılan yapılara/bağımsız bölümlere yönelik olarak düzenlenen Yapı Kayıt Belgesinde yer alan eksik/hatalı beyanların güncellenmesi amacıyla "Yapı Kayıt Belgesi Güncelleme Formu”  nun eksiksiz olarak doldurulması ve bu forma esas ek bilgi ve belgelerin başvuru formu ekinde Müdürlüğümüze sunulması halinde Müdürlüğümüzce gerekli inceleme ve değerlendirmeler yapılacaktır. 

 Yapı Kayıt Belgesi Güncelleme İçin İstenen Bilgi ve Belgeler İçin Tıklayınız.

Yapı Kayıt Belgesi Güncelleme Başvuru Formu İçin Tıklayınız.

YAPI KAYIT BELGESİ GÜNCELLEME SÜRECİ

3194 Sayılı İmar Kanununun Geçici 16. Maddesi, 06.06.2018 tarih ve 30443 sayı ile Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Yapı Kayıt Belgesi Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Tebliği ve Bakanlığımız görüşleri doğrultusunda Müdürlüğümüzce yapılacak olan değerlendirme neticesinde Yapı Kayıt Belgesinde yer alan eksik/hatalı beyanların güncellenmesinin uygun görülmesi halinde e-devlet sistemi üzerinden vatandaşlarımız tarafından güncelleme yapılabilmesi için Müdürlüğümüz tarafından imar barışı sistemi üzerinde güncelleme izni verilecektir. Verilen güncelleme iznine ilişkin olarak Yapı Kayıt Belgesi başvurusu sırasında beyan edilen telefon numarasına e-devlet sistemi üzerinden bilgilendirme mesajı (SMS) gönderilecektir.

Verilen güncelleme izin sonrasında vatandaşlarımız tarafından e-devlet sistemi üzerinden 3 gün içerisinde güncelleme işleminin yapılması ve son olarak onaylanması gerekmektedir.

Vatandaşlarımız tarafından e-devlet sistemi üzerinden onaylanan güncelleme işlemi, Müdürlüğümüz imar barışı sistemine düşmektedir. Yapılan güncelleme işleminin doğruluğu Müdürlüğümüz tarafından 15 gün içerisinde kontrol edilerek uygunsa onaylanacak, uygun değil ise reddedilecektir.

Reddedilen başvurulara yönelik olarak Müdürlüğümüzce imar barışı sistemi üzerinden tekrar güncelleme izni verilmesi gerekecektir.

Uygun olduğu görülen ve Müdürlüğümüz tarafından onaylama işlemi yapılan başvurulara yönelik olarak Yapı Kayıt Belgesi başvurusu sırasında beyan edilen telefon numarasına e-devlet sistemi üzerinden ödeme bilgileri ve ödeme noktalarına ait bilgilendirme mesajı (SMS) gönderilecektir.

İlave Yapı Kayıt Belgesi bedeli çıkmaması durumunda e-devlet sistemi üzerinden yeni Yapı Kayıt Belgesi oluşturulacaktır. İlave Yapı Kayıt Belgesi bedeli çıkması durumunda ise ilave bedelin ilgili ödeme noktalarına ödenmesi sonrasında e-devlet sistemi üzerinden yeni Yapı Kayıt Belgesi oluşturulacaktır.

Uygun olduğu görülen ve Müdürlüğümüz tarafından onaylama işlemi yapılan başvurulara yönelik Yapı Kayıt Belgesi bedel iadesi çıkması durumunda ise "Yapı Kayıt Belgesi Güncelleme Formu” nda belirtilen, Yapı Kayıt Belgesi başvuru sahibine ait iban numarasına iade işleminin yapılması için gerekli işlemler başlatılacaktır.