Muğla Valiliği
Muğla Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Muğla Valiliği
Muğla Valiliği
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

 İMAR, İSKAN VE KOOPERATİFLER ŞUBE M?D?RL?ğ G?REVLERİ

 

-3194  sayılı İmar Kanunu ve ilgili Y?netmelikle belirlenen g?revleri yapmak.

 

-Coğrafi Bilgi Sistemi ile ilgili g?revleri yapmak.

 

-  3621 saylı Kıyı Kanunu ile ilgili g?revleri yapmak.

 

-  5543 sayılı İsk?n Kanunu ile belirlenen g?revleri yapmak

 

 - 5983 sayılı Kooperatifler Kanunu ile belirlenen g?revleri yapmak

 

 - Jeolojik et?t raporlarını değerlendirmek ve onaylamak.

 

 - İdarece verilecek diğer g?revleri yapmak.

 

İMAR, İSKAN VE KOOPERATİFLER ŞUBE M?D?RL?ğNCE

 

2010 YILINDA YAPILAN İŞ VE İŞLEMLER

 

 

1- KIyI MevzuatI;

 

A) Kıyı Kenar ?izgisi Tespit ve Onay İşlemleri, Deniz etkisinin bittiği, kara etkisinin başladığı sınırın Valilik tarafından 3621 sayılı Kıyı Kanununa g?re oluşturulan komisyonca tespitinin yapılmasıdır.

 

- 2010 yılında İlimiz sınırları i?erisinde toplam 14 adet halihazır harita pafta b?t?n?nde kıyı kenar ?izgisi tespiti yapılarak, Bakanlığımıza onaya g?nderilmiştir. Ayrıca Yalı, Yalıkavak, Ortakent-Yahşi Belediyelerinin t?m kıyı kenar ?izgisi aktarımları yine Valilik Komisyonunca yapılarak, Bakanlığımıza g?nderilmiştir.

 

 - 2010 yılı sonuna kadar; Kıyı kenar ?izgisi tespiti ama?lı yıllık programda yer alan işleri, yatırımcılar tarafından talep edilen 8 adet yeni tespit ?alışması ve arazi ?alışmaları yapılan 3 adet talebin b?ro ?alışmaları tamamlanacaktır.

 

- Onaylı Kıyı Kenar ?izgilerinin Sayısallaştırılması İşlemleri, onaylı kıyı kenar ?izgisi pafta ve yazışma dosyalarının bilgisayar ortamında sayısallaştırılmasıdır.

 

- 2010 yılında Milas İl?esinin tamamına, Bodrum İl?esinin yarıdan fazlası, İl sınırı kapsamında ise %60?ına ait kıyı kenar ?izgelerinin sayısallaştırılması tamamlanmıştır. Diğer il?eler i?inde aynı işlemler devam ettirilmektedir.

 

- 2010 yılı sonuna kadar; arşivin bilgisayar ortamına aktarılması, arşiv bilgilerine ulaşımın sağlıklı ve hızlı olmasının sağlanmasıdır.

 

B) Ahşap İskeleler, Kıyının kamuya a?ık kullanımını engellememek şartıyla 1/1.000 ?l?ekli uygulama imar planı yapılmaksızın s?k?lebilir nitelikte yapılacak ahşap iskelelere ilişkin protokolleri imzalamak, sekretarya g?revini yapmaktır.

 

- 2010 yılında Bodrum, Milas ve Marmaris İl?elerinde toplam 10 adet ahşap iskele i?in protokol onaylanarak, dağıtımı yapılmıştır.

 

- Yalnızca denize girme, g?neşlenme ve amat?r su sporları gibi faaliyetleri ger?ekleştirmek ama?lı M?d?rl?ğm?ze intikal eden 2 adet ahşap iskele talepleri 1 ay i?erisinde sonu?landırılacaktır.

 

C) İskele ve Dolgu Alanları, Kıyı Kanunu ve ilgili Y?netmelik h?k?mleri uyarınca kamu yararının gerektirdiği hallerde daha uygun alternatifler bulunmaması veya kıyı alanın yetersizliği halinde kıyının kamu yararına kullanımına ve kıyıyı korumak amacına y?nelik altyapı ve tesisler kapsamında 1/1.000 ve 1/5.000 ?l?ekli imar planlarının yapılmasına ve onaylanmasına ilişkin iş ve işlemlerdir.

 

- 2010 yılında Bodrum İl?esinden 21 adet iskele, kıyı d?zenlemesi ve dolgu teklifi İl Defterdarlığına g?nderilerek ?n izin işlemleri başlatılmıştır.

 

- Kıyının ve denizin kamuya a?ık kullanımı engellenmemek şartıyla, iskele, kıyı d?zenlemesi, yat yanaşma yeri, marina, balık?ı barınağı vb. gibi faaliyetleri ger?ekleştirilmesine y?nelik M?d?rl?ğm?ze intikal eden 10 adet imar planı teklifleri 1 ay i?erisinde sonu?landırılacaktır.

 

 

            2- 2510/5543 sayılı İSKAN MEVZUATI;

           

- İskan Uygulamaları; G??menleri, g??ebelerin, yerleri kamulaştırılanlar i?in yapılacak iskan ?alışmalarını, k?ylerde fiziksel yerleşimin d?zenlenmesine ilişkin tedbirleri almak, k?y nakli işlemlerini sağlamak, iskan edilenlerin hak ve h?k?ml?l?klerini d?zenlemektir.

 

- 2010 yılında hak sahiplerinin tapuda satış işlemlerinde kurumca verilen şerhlerin kaldırılması i?in 10 adet yazışma yapılmıştır.

 

- İlimizde 2010 yılı et?d-proje programında 5543 sayılı İskan Kanunu kapsamında herhangi bir iş bulunmamaktadır.

 

 

3- BELEDİYE ŞİKAYETLERİ;

 

- İlimiz sınırları i?erisinde yer alan Belediyelerin İmar Uygulamalarına y?nelik doğrudan M?d?rl?ğm?ze verilen veya diğer kumlardan M?d?rl?ğm?ze intikal eden şikayetlerin 5542 sayılı Kanun ve 3194 sayılı İmar Kanununa g?re yerinde incelenerek, imar mevzuatına uygunluğuna ilişkin teknik rapor hazırlanması ve bu raporun gereğinin yerine getirilmesinin sağlanması i?in ilgili yerlere dağıtımının yapılmasıdır.

           

- 2010 yılında toplam 64 adet şikayet dilek?esi i?in teknik rapor d?zenlenerek, dağıtımı yapılmıştır.

 

- Belediyelerin İmar Uygulamalarına ilişkin işlemlerde Mevzuata uygunluğun sağlanması, Belediye ?alışanlarının teknik y?nden bilgilendirilmesi, vatandaşın mağduriyetinin giderilmesi i?in gerekli tedbirlerin alınabilmesidir. M?d?rl?ğm?ze intikal eden 10 adet şikayet dilek?esi 2 ay i?erisinde mahallinde incelenerek, sonu?landırılacaktır.

 

 

4- M?cavir Alan Teklifleri;

 

- Bakanlığımızın ilgili Genelgelerine g?re Belediye m?cavir alanı taleplerinin incelenmesi, taleplerin onaylanmak ?zere Bakanlığımıza g?nderilmesi işidir.

 

- 2010 yılında G?ll?k ve Yerkesik Belediyelerinin m?cavir alan tekliflerindeki eksikliklerin tamamlanması bildirilmiştir.

 

- M?cavir alan i?erisinde alınması veya ?ıkması tekliflerinin İmar mevzuatına ve Bakanlığımız Genelgelerine uygunluğunun sağlanmasıdır. M?d?rl?ğm?zde bekleyen m?cavir alan talebi bulunmamakta olup, talep olması halinde ivedilikle sonu?landırılacaktır.

 

5- 3367 SAYILI KANUN KAPSAMINDA FENNİ MESULİYET İŞLEMLERİ;

 

- 3367 sayılı Kanun kapsamında oluşturulan yerleşme alanlarındaki ihtiya? sahiplerinin yapacakları binaların fenni mesuliyet (elektrik, tesisat, mimari, subasman vb) işlemlerini ger?ekleştirmektir.

 

- 2010 yılında 123 adet yapı i?in inşaat seviyelerine g?re fenni mesuliyet işlemi ger?ekleştirilmiştir.

 

- İhtiya? sahiplerinin yapacakları yapıların fen ve sağlık kuralları ile imar mevzuatına uygun olarak yapılmasının sağlanmasıdır. M?d?rl?ğm?ze intikal eden 1 adet fenni mesuliyet talebi bulunmakta olup, 15 g?n i?erisinde sonu?landırılacaktır.

 

 

6- İLLER BANKASI K?Y KALKINMA PAYLARI;

 

- Bakanlığımızın ilgili Genelgelerine g?re İller Bankasından ?deneği tahsis edilen k?ylere yapılacak olan d?ğn salonu, k?y konağı, pazar yeri, yolların taş parke kaplanması işi vb işlerin M?d?rl?ğm?z kontrol?nde yapımının sağlanmasıdır.

 

- 2007 yılı İller Bankası K?y Kalkınma Payından 2009 yılı i?inde İlimizin 30 k?y? i?in 1.257.000,00 TL yardım tahsis edilmiş olup, 30 adet inşaatın 24??n?n ?demeleri tamamlanmış, 6 adetin ise yapımı devam etmektedir.

 

- 6 adet inşaatın fen ve sağlık kurallarına uygun olarak, 2010 yılı i?erisinde inşaatları tamamlanmasına m?teakip ?demelerin yapılmasını sağlamaktır.

 

 

7- İMAR PLANI VE HALİ HAZIR HARİTALARIN ARŞİVLENMESİ;

 

- İl ?zel İdareleri ve Belediyelerce onaylanan imar planı ve değişikliklerinin 3194 sayılı İmar Mevzuatına uygunluğunun incelenmesi, aykırı hususlar i?in rapor d?zenlenerek, Bakanlığa ve ilgilisine bildirmektir.

 

- 2010 yılında İlimiz sınırları i?erisinde onaylanan 22 adet imar planı ve değişikliği incelenmiştir.

 

- İl ?zel İdareleri ve Belediyelerce onaylanan imar planı ve değişikliklerinde 3194 sayılı İmar Mevzuat h?k?mlerinin tam ve amacına uygun olarak uygulanmasının sağlanmasıdır. M?d?rl?ğm?ze intikal eden imar planı ve değişiklikleri ivedilikle incelenmektedir.

 

8- KURUMLARA G?R?Ş BİLDİRİLMESİ;

 

- Hazineye ait parsellerin 5543 ve 3621 sayılı Kanunlar kapsamında kalıp kalmadığı hakkında g?r?ş verilmesi, kıyı kenar ?izgisinin iptali y?n?nde a?ılan davaların savunmalarını, davaya konu bilgi ve belgeleri Mahkemeye iletmek, 2B kapsamında olan yerlerin kurumumuz mevzuatı kapsamında kalıp kalmadığına ilişkin g?r?ş bildirmektir.

 

- 2010 yılında 54 adet Malm?d?rl?ğne, 125 adet Mahkemeye, 2 adet de Kadastro M?d?rl?ğne g?r?ş bildirilmiştir.

 

- İlgili Kanunlar ?er?evesinde kurumlara gerekli incelemeler yapılarak yasal s?resi i?erisinde g?r?ş bildirmektir. M?d?rl?ğm?ze intikal eden 18 adet g?r?ş talebi 2 ay i?erisinde sonu?landırılacaktır.

 

9- VALİLİK?E OLUŞTURULAN KOMİSYONLARDA G?REV ALMAK;

 

- Valilik?e oluşturulan ?eşitli komisyonlarda M?d?rl?ğm?z mevzuatına g?re gerekli inceleme ve değerlendirmeler yapılarak, komisyon kararları oluşturulmaktadır.

 

10- RAYİ? VE BİRİM FİYAT TESPİTİ;

 

- Bakanlığımızca yayınlanacak rayi? ve birim fiyatların tespitinde değerlendirilmek ?zere İlimiz dahilindeki muhtelif işyerlerinden fiyatı tespit edilebilen malzemelere ait piyasadaki satış fiyatlarını g?steren listeler her ay toplanarak, internet ortamında Bakanlığımızın a?mış olduğu web sitesine aktarılmaktadır.

 

 

 

 

Şube Müdürlüğünün Görevleri

1)        Bakanlığın kentsel ve mekânsal gelişme konularında belirlediği politika ve stratejilerin uygulanmasını ve izlenmesini sağlamak, kentsel ve mekânsal gelişmeyle ilgili konularda veri üretmek, derlemek, güncellemek ve raporlamak,

2)        Mekânsal strateji planlarının hazırlanması, onaylanması, uygulanması ve izlenmesi aşamalarında, plan kapsamında kalan illerde, ildeki kurum ve kuruluşlarla işbirliği sağlayarak gerekli katkılarda bulunmak, her türlü tedbiri almak, planlama ve uygulama faaliyetlerinin bu stratejilere göre yürütülmesini sağlamak,

3)        Bakanlığımıza sunulacak 1/5.000 ve 1/1.000 ölçekli İmar Planı tekliflerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

4)        Çevre düzeni planları da dâhil her tür ve ölçekteki plan tekliflerine ilişkin yerel düzeyde gerekli çalışmaları yapmak, çevre düzeni planlarının uygulanmasını sağlamak, izlemek, ilgili idareler ile koordinasyonu sağlamak,

5)        Bakanlıkça onaylanarak yürürlüğe konulan planların alt ölçekli planlara doğru biçimde aktarılmasını sağlamak üzere mahalli idareler ile birlikte çalışmalar yapmak ve uygulamaları izlemek ve denetlemek,

6)        Çevre düzeni planına aykırı alt ölçekli plan kararlarının veya uygulamalarının tespiti halinde, alt ölçekli planların çevre düzeni planı kararlarına uygun hale getirilmesi için gerekli işlemleri yapmak ve Bakanlığa bilgi vermek,

7)        Planlama çalışmaları kapsamında, diğer kurumların koordinasyonunda yürütülecek yer seçimi veya tespit çalışmalarına katılmak ve Bakanlığa bilgi vermek,

8)        Bakanlar Kurulunca   belirlenen   proje kapsamı  içerisinde kalmak kaydıyla kamuya ait tescilli araziler ile tescil dışı araziler ve muvafakatleri alınmak koşuluyla özel kişi veya kuruluşlara ait arazilerin yeniden fonksiyon kazandırılıp geliştirilmesine yönelik olarak Bakanlıkça istenilen her tür ve ölçekte etüt, harita ve kamulaştırma işlemlerini yapmak,

9)        İdarelerin   ihtilafı   halinde,  genel  imar   düzeni ve uyumunu  sağlamak üzere, Bakanlıkça yapılacak her tür iş ve işlemlere esas olmak üzere, bilgi ve belge toplamak, koordinasyon sağlamak ve toplanan bilgileri Bakanlığa göndermek,

10)    İmar  Kanununun  ilgili maddeleri gereğince yapılacak parselasyon planına ve buna göre gerçekleştirilecek arsa ifraz ve tevhit işlemlerine ilişkin konularda inceleme yapmak ve teknik görüş vermek,

11)    Bakanlıkça belirlenen finans ve ticaret merkezleri, fuar ve sergi alanları, eğlence merkezleri, şehirlerin ana giriş düzenlemeleri gibi şehirlerin marka değerini artırmaya ve şehrin gelişmesine katkı sağlayacak özel proje alanlarına dair her tür ve ölçekte etüt, harita, parselasyon planı ve yapı projelerini yapmak, yaptırmak, onaylamak, kamulaştırma, ruhsat ve yapım işlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak, yapı kullanma izinlerini vermek ve bu alanlarda kat mülkiyeti kurulmasını temin etmek,

12)    2/3/1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut Kanunu ile 20/7/1966 tarihli ve 775 sayılı Gecekondu Kanunu uyarınca Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan uygulamalara ilişkin her tür ve ölçekte etüt, harita ve parselasyon planlarını yapmak, yaptırmak, onaylamak, ruhsat işlerini gerçekleştirmek,

13)     Devletin  hüküm  ve  tasarrufu altında  bulunan  veya  mülkiyeti  hazineye,  kamu kurum veya kuruluşlarına veya gerçek kişilere veyahut özel hukuk tüzel kişilerine ait olan taşınmazlar üzerinde kamu veya özel sektör tarafından gerçekleştirilecek olan yatırımlara ilişkin olarak ilgililerce hazırlandığı veya hazırlatıldığı halde yetkili idarece üç ay içerisinde onaylanmayan harita, parselasyon planlarını ve değişikliklerini teklif halinde Bakanlığa göndermek, teklifle ilgili inceleme ve kontrolleri yapmak, bu konuda Bakanlığı bilgilendirmek,

14)    3621 sayılı Kıyı Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği kapsamında bulunan alanlara ilişkin kıyı kenar çizgisi tespit ve aktarım iş ve işlemlerini yürütmek, bu alanlardaki imar planı tekliflerine ilişkin iş ve işlemleri “Kıyı Yapı ve Tesislerinde Planlama ve Uygulama Sürecine İlişkin Tebliğe” uygun olarak yürütmek, 

15)    3621 sayılı Kıyı Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği kapsamında bulunan alanlara ilişkin uygulamaya esas görüş vermek; tereddüte düşülen konularda gerekli tüm teknik bilgi ve belgelerin aslı gibidir onaylı örnekleri ile birlikte varsa her tür ve ölçekteki onaylı imar plan bilgileriyle birlikte bir rapor dahilinde görüş alınmak üzere Bakanlığa iletmek,

16)    Belediye mücavir alan tekliflerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

17)    Mahalli idarelere yapılacak yardımlar ödeneğinin kullanım esasları uyarınca taşra teşkilatına ait iş ve işlemleri yapmak, turizm öncelikli yöre belediyelerine ilişkin projeye esas mali yardım talep dosyalarını incelemek, onaylamak ve Bakanlığa iletmek, proje ve yaklaşık maliyetlerin onaylanması ve yapım aşamasında işlerin yapılıp yapılmadığı ile ilgili denetim yapmak ve rapor hazırlamak,

18)    Risk belirleme, zarar azaltma ve sakınım planlarının uygulanmasına ilişkin, mahallinde çalışmalar yapmak, diğer kurum ve kuruluşların yaptıkları çalışmalara katılmak, sürecin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine katkı sağlamak, mahallindeki diğer paydaş kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,

19)    İmar planına esas jeolojik-jeoteknik etüt raporlarını meri mevzuat çerçevesine göre değerlendirerek onaylamak,

20)    Bakanlık talimatları doğrultusunda, ilgili kurumlarla koordine sağlayarak mikro bölgeleme etüt çalışmalarına katılmak,

21)    644 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2’nci maddesinin birinci fıkrası (ç), (ğ) ve (h) bentleri ile 7’nci maddesinin birinci fıkrası (e) bendi uyarınca yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi düzenlemek,

22)    Bakanlığa gerçek ve tüzel kişiler tarafından iletilen; yapılaşma koşulları, ruhsatsız yapılaşma, kaçak eklentiler vb. konulara dair şikayetleri, illerin yetki sınırları dahilinde 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, imar planı ve notları, yönetmelikler ve tüm mevzuat hükümleri kapsamında incelemek,

23)    Vatandaşlardan, kamu kurum ve kuruluşlarından ve adli makamlardan vb. gelen şikâyetlere esas denetim taleplerini karşılamak,

24)    Belediyeler tarafından yürütülen imar uygulamalarında tereddüte düşülen konularda 3194  sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre görüş vermek,

25)    3194 sayılı İmar Kanunu ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu uyarınca yapılan işlemlerle ilgili Bakanlığımız aleyhinde açılan davalarda Hukuk Müşavirliğine görüş vermek,

26)    Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan Hazineye ait taşınmazların kiralama ve satışına esas yürürlükteki imar planı ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu uyarınca Defterdarlık (Milli Emlak Müdürlüğü) Mal Müdürlüğüne görüş vermek,

27)    Plan Yapımına Ait Esaslara Dair Yönetmeliğin 14 üncü maddesi çerçevesinde, ilgili mevzuatlar uyarınca imar planına esas görüş bildirmek,

28)    644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Yetki ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin (a) bendine göre belediyeler ve il özel idarelerince yapılıp gönderilen imar planlarını ilgili mevzuata göre inceleyerek arşivlemek,

29)    Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak,