Muğla Valiliği
Muğla Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Muğla Valiliği
Muğla Valiliği

MİLAS BELEDİYE BAŞKANLIĞIYLA ORTAK İMAR, YAPI DENETİM, ÇEVRE, ÇED VE TVK İLE İLGİLİ ÇALIŞMA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

08 Kasım 2024
MİLAS BELEDİYE BAŞKANLIĞIYLA ORTAK İMAR, YAPI DENETİM, ÇEVRE, ÇED VE TVK İLE İLGİLİ ÇALIŞMA GERÇEKLEŞTİRİLDİ
MİLAS BELEDİYE BAŞKANLIĞIYLA ORTAK İMAR, YAPI DENETİM, ÇEVRE, ÇED VE TVK İLE İLGİLİ ÇALIŞMA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Müdürlüğümüz İmar ve Planlama, Tabiat Varlıklarını Koruma, Yapı Denetimi, ÇED ve Çevre İzinleri ile Çevre Yönetimi ve Denetimi Şubelerinde yürütülmekte olan iş ve işlemler ile 3194 sayılı İmar Kanunu, İmar Kanunu’nun Geçici 16. Maddesi (İmar Barışı), 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve ilgili Yönetmelikler hakkında, İl Müdür Yardımcılarımız Yusuf SARIKAYA, İmar ve Planlama Şube Müdürü Melike ÖZER, Çevre Yönetimi ve Denetimi Şube Müdürü Kadriye Aybüke COŞAR, Yapı Denetimi Şube Müdürü Özcan KARACA, Tabiat Varlıklarını Korumu 2 No.lu Şube Müdürü Süleyman DONBALOĞLU, Başkan Yrd. Ali ÖZGÜR, Başkan Yrd. Bülent SEZGİN, Milas Milli Emlak Müdür Vek.Taylan AKDENİZ,  Milas Milli Emlak MüdürLÜĞÜ Personeli Efe Mert MEŞECİ, Temizlik İşl. Müd. V. Sinem KILIÇ, Çevre Mühendisleri Özge GÖKBEL ile Meryem TURGUT, İmar ve Şehircilik Md. V. A. Münir GEÇGİL, Ruhsat ve Denetim Md. V. Cenk SOYDAN, Şehir Plancısı Bekir ÖNER’İN katılımıyla 08.11.2024 tarihinde İlimiz sınırları içerisinde uygulamada birlikteliğin sağlanması açısından karşılıklı görüş alışverişi ve bilgilendirme amaçlı Milas Belediye Başkanlığına çalışma ziyaretinde bulunulmuştur.

4708 sayılı Kanun kapsamında yapılan iş ve işlemlere ilişkin;

* Yapı Denetim Kuruluşunun denetimini üstlendiği herhangi bir yapıda aykırılık ile karşılaştığında nasıl bir yol izleneceği, ilgili İdarenin hangi aşamada dahil olacağı,

*Yapı Denetim Kuruluşları bünyesinde olmayan ancak hizmet alımı ile çalıştıracağı mühendislerin yapacağı kontroller, ilgili İdaresine sunulacak olan zemin etüt raporu, yer teslim tutanağı gibi belgelerde bu mühendislerin kaşe imzalarının aranması gerektiği,

*Bazı müellifler tarafından mükerrer YİBF’ler oluşturulduğu ilgili İdareler tarafından ruhsat aşamasında kontrollerin sağlanması gerektiği,

*Yapı Denetim Kuruluşlarının Ruhsat öncesi proje incelemesi yaparken mevzuat kapsamında tespit etmiş olduğu projede bulunması gereken imalatlara ilişkin ilgili İdare tarafından proje ön onaydan geçti açıklaması ile engel olunmaması gerektiği,

*İlgili İdaresine Yapı Denetim Kuruluşunun ya da denetçisinin eksik olduğunun bildirilmesi üzerine bahse konu yapının devamına izin verilmemesi gerektiği,

*Yapı denetim Kuruluşları tarafından ilgili

idareye sunulan yer teslim tutanaklarının kontrol edilmesi, yer teslim tutanaklarında tarihlerinin belirtilmesine ve 3 iş günü içerisinde ilgili İdaresine sunulup sunulmadığının kontrol edilmesi gerektiği,

*İlgili İdarelerin, Yapı Denetim Kuruluşları tarafından hakkediş sunulması üzerine, yerinde inceleme yapması gerektiği ve aykırılık varsa Müdürlüğümüze bildirimde bulunarak,  3194 sayılı Kanun kapsamında gerekli işlemlerin uygulanması ayrıca hakkediş ekinde sunulan tutanakların kontrol edilmesi, kalıp donatı tutanakları, beton test sonuçları vs. olup olmadığına bakılarak gerekli işlemleri yürütmesi gerektiği açıklanmıştır.

2872 sayılı Çevre Kanunu kapsamında yapılan iş ve işlemlere ilişkin;

  • Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında Atık Getirme Merkezi’nin tamamlanarak Hizmet Alanı Kapsamında Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi’nin alınması gerektiği belirtildi,
  • Bakanlığımız tarafından verilen Şartlı Nakdi Yardımlar hakkında bilgi verildi,
  • Müzik Yayın İzin Belgelerinin Yönetmelik gereği İl Müdürlüğümüz tarafından verildiği ve Kasım 2024 tarihi itibariyle Belediye Başkanlıkları tarafından verilmiş olan Canlı Müzik Yayın İzin Belgelerinin geçersiz olduğu bilgisi verildi,
  • Belediye tarafından verilen inşaat ruhsatlarında yer alması gereken hafriyat miktar ve bertaraf bilgilerinin mutlaka sorgulanması gerektiği hatırlatıldı,
  • Ruhsat verme aşamasında ÇED Görüşlerinin mutlaka sorgulanması gerektiği belirtildi,
  • Özellikle Yatağan İlçesinde yoğun bir şekilde faaliyet gösteren Mermer İşletmelerinin faaliyetlerinden oluşan mermer atıklarının bertaraf süreciyle ilgili görüş alışverişinde bulunulmuştur.

3194 Sayılı İmar Kanunu’nun 32. maddesi kapsamında kaçak yapıların denetimi, yıkım iş ve işlemlerinin yasal süresi içerisinde gerçekleştirilmesi, ilimiz sınırları içerisinde Bakanlığımızca ve Müdürlüğümüzce verilen görüşlerde uygulamada birlikteliğin sağlanması,  Otopark Yönetmeliğine uyulmasına hassasiyet gösterilmesi, imar planlarında da bu yönde gerekli revizelerin yapılması, alt ölçek ve üst ölçekli planların yasal süresi içinde birbirine uyumlu hale getirilmesi, 2013/17 sayılı Genelge kapsamında kesinleşen imar planlarının Müdürlüğümüze gönderilmesi imar durumu, yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi taleplerinde talep sahibine yasal süresi içerisinde cevap verilmesi, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri gereğince tüm ilçe Belediyelerinde mimari estetik komisyonu kurulmasına yönelik istişarelerde bulunulmuş olup,

2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu Kapsamında Doğal Sit Alanları ve Tabiat Varlıkları koruma alanlarında yapılacak faaliyetlere ilişkin usul ve esaslar hakkında bilgilendirme yapılmıştır.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır