Muğla Valiliği
Muğla Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Muğla Valiliği
Muğla Valiliği

İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN 2023 YILI FAALİYETLERİ İLE 2024 YILI HEDEF ÇALIŞMALARI 08.01.2024 TARİHİNDE DEĞERLENDİRİLDİ

09 Ocak 2024
İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN 2023 YILI FAALİYETLERİ İLE 2024 YILI HEDEF ÇALIŞMALARI 08.01.2024 TARİHİNDE DEĞERLENDİRİLDİ
İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN 2023 YILI FAALİYETLERİ İLE 2024 YILI HEDEF ÇALIŞMALARI 08.01.2024 TARİHİNDE DEĞERLENDİRİLDİ
İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN 2023 YILI FAALİYETLERİ İLE 2024 YILI HEDEF ÇALIŞMALARI 08.01.2024 TARİHİNDE DEĞERLENDİRİLDİ
İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN 2023 YILI FAALİYETLERİ İLE 2024 YILI HEDEF ÇALIŞMALARI 08.01.2024 TARİHİNDE DEĞERLENDİRİLDİ
İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN 2023 YILI FAALİYETLERİ İLE 2024 YILI HEDEF ÇALIŞMALARI 08.01.2024 TARİHİNDE DEĞERLENDİRİLDİ
İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN 2023 YILI FAALİYETLERİ İLE 2024 YILI HEDEF ÇALIŞMALARI 08.01.2024 TARİHİNDE DEĞERLENDİRİLDİ

      İl Müdürümüz Ömer BOLAT, Müdürlüğümüzün 2023 yılında yapılan faaliyetlerini değerlendirmek, 2024 yılı için yeni hedefler belirlemek, personel ve vatandaş açısından verimliliği arttırmak üzere Müdürlüğümüz Merkez birimleri ve İlçe Şube Müdürlükleri, İlçe Milli Emlak Müdürlükleri ve İlçe Milli Emlak Şeflikleri ile birlikte yıl sonu değerlendirme toplantısı gerçekleştirdi.

      Afet Koordinasyon ve İskândan Sorumlu Şube Müdürlüğü sunumu ile başlayan toplantı sırasıyla; Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü, ÇED ve Çevre İzinlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü, Çevre Yönetimi ve Denetiminden Sorumlu Şube Müdürlüğü, Hukuk Birimi, İmar ve Planlamadan Sorumlu Şube Müdürlüğü, Menteşe Emlak Müdürlüğü, Gökova Emlak Müdürlüğü, Tabiat Varlıklarını Koruma İşlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü1 ve 2, Fethiye Çevre Şube Müdürlüğü, Marmaris Çevre Şube Müdürlüğü, Yapı Denetiminden Sorumlu Şube Müdürlüğü, Yapı Malzemelerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü, Yapım ve Proje İşlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü, Yerel Yönetimlerden Sorumlu Şube Müdürlüğü sunumu ile devam edip Bilgi Teknolojileri ve Destek Hizmetlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü ve İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğü, Bodrum Milli Emlak Müdürlüğü, Dalaman Milli Emlak Şefliği, Datça Milli Emlak Şefliği, Fethiye Milli Emlak Müdürlüğü, Kavaklıdere Milli Emlak Şefliği, Köyceğiz Milli Emlak Şefliği, Marmaris Milli Emlak Müdürlüğü, Menteşe Emlak Müdürlüğü, Milas Milli Emlak Müdürlüğü, Ortaca Milli Emlak Şefliği, Seydikemer Milli Emlak Müdürlüğü, Ula Milli Emlak Şefliği, Yatağan Milli Emlak Şefliği, Milli Emlak Denetmenliği ve Teknik Büro’nun sunumları ile devam etmiştir.

       İl Müdürümüz Ömer BOLAT, personellerimiz ile 2023 yılının muhasebesini yaparak işleyişe ilişkin genel hususlara vurgu yaparak;

Afet ve İskan olarak;

  • Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında hasar tespit çalışmalarının yapıldığını,
  • Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında yerel düzey operasyon planlarının güncellendiği,
  • İl Risk Azaltma Planı kapsamında hedef çalışmaların yapıldığını,
  • İskan Kanunu uyarınca şerh terkin iş ve işlemlerinin yapıldığını,

Alt Yapı ve Kentsel Dönüşüm olarak;

  • Riskli bina tespitlerinin yapıldığını,
  • Riskli binaların yıkım işlemlerinin takip edildiğini,
  • Riskli ve rezerv alan tespitlerinin yapıldığını,
  • Kredi ve kira yardımı ödemelerinin yapılarak takip edildiğini,
  • Açık Arttırmalı Satış kapsamında satışı ihalesi yapılan parsellerle ilgili sözleşmelerin yapıldığı,

 ÇED ve Çevre İzinleri olarak;

  • ÇED olumlu, ÇED olumsuz, ÇED gereklidir ve ÇED gerekli değildir kararlarının verildiğini,
  • Çevre İzin Lisans ve Geçici Faaliyet Belgesi verildiğini,
  • Müzik yayın izinlerinin verildiğini,

 

 

  Çevre Yönetimi ve Denetimi olarak;

  • Kömür Uygunluk Belgesi verildiğini, Katı Yakıt Satıcı Kayıt Belgesi verildiğini,
  • Atık, Koku, Birleşik, Su ve Toprak konularında denetimlerin yapıldığını,
  • Sıfır Atık denetimlerinin yapıldığını,
  • Depolama İzni verildiğini,
  • Tehlikeli Atık Geçici Lisansı, Tehlikeli Atık Taşıma Lisansı (Araç) ve Tehlikeli Atık Taşıma Lisansı (Gemi) verildiğini,
  • Atık Yönetim Planlarının onaylandığını,
  • Atık Su Arıtma Tesisi Proje onayı verildiğini,
  • Atık İthalatı Uygunluk yazılarının verildiğini,
  • Belediyelerin Sıfır Atık Belge işlemlerinin takip edildiğini,
  • EGEDEST emisyon ölçüm denetimlerinin yapıldığını,
  • Motor Yağı Değişim Belgesi verildiğini,
  • Egzoz Gazı Emisyonu Ölçüm Yetki Belgesi verildiğini veya yenileme yapıldığını,

 Hukuk Birimi olarak;

  • Müdürlüğümüzün idari ve adli dava dosyalarının takibinin yapıldığını,

 İmar ve Planlama olarak;

  • 3621 sayılı Kıyı Kanuna tabi alanlarda Kıyı Kenar Çizgisi tespit ve aktarım işlemlerinin,
  • 3621 sayılı Kıyı Kanunun 7 nci maddesi kapsamında onaylanmak üzere Bakanlığımıza imar planı tekliflerinin sunulduğunu,
  • 06.04.2021 tarihli ve 2021/5 sayılı Genelge kapsamında Rekreatif Amaçlı İskele çalışmalarının yapıldığını,
  • Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan Hazineye ait taşınmazların kiralama ve satışına esas yürürlükteki imar planı ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu uyarınca Milli Emlak Müdürlüğü/Şefliğine görüşler verildiğini,
  • 1 No.lu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 97.maddesinin (ç) bendi, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8.maddesinin (g) bendi, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği’nin 56.maddesinin 9.fıkrası gereği yapı ruhsatı, yapı kullanma izin belgesi ve işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı ile ilgili iş ve işlemlerin yapıldığını,
  • Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliği çerçevesinde ilgili mevzuatlar uyarınca imar planı ve/veya revizyon, ilave, değişikliklerine esas görüşler verildiğini,
  • Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 35 inci maddesi ve Bakanlığımızın 2013/17 sayılı Genelgesi kapsamında İlimiz sınırları dahilindeki Belediyelerce onaylanan imar planı ve/veya revizyon, ilave, değişikliklerinin incelendiğini,
  • Belediyeler tarafından yürütülen imar uygulamalarında tereddüde düşülen konularda 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre görüşler verildiğini,
  • İmar Barışı kapsamında alınan yapı kayıt belgeleri, yapılaşma koşulları, ruhsatsız yapılaşma, kaçak eklentiler vb. konulara dair gerçek ve tüzel kişiler tarafından Müdürlüğümüze iletilen şikâyetlerin incelendiğini,
  • Bakanlığımızca onaylanan çevre düzeni planı değişikliği, imar planı ve/veya revizyon, ilave, değişikliklerine ilişkin askı işlemlerinin yapıldığını,
  • Bakanlığımızca onaylanan 18.madde uygulamalarına ilişkin askı işlemlerinin yapıldığını,
  • İmar planı yapımına esas jeolojik-jeoteknik etüt raporlarının onaylandığını,

 Milli Emlak olarak;

  • Hazinenin özel mülkiyetindeki ve Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmazlara ilişkin genel satış işlemlerinin, 2B satış işlemlerinin, kira işlemlerinin, ecrimisil işlemlerinin, kamu konutu işlemlerinin, irtifak hakkı işlemlerinin, taşınır satış işlemlerinin, taşıt satış işlemlerinin yapıldığını,

Tabiat Varlıklarını Koruma olarak;

  • Tabiat Varlıklarını Koruma Komisyonu toplantılarının yapıldığını ve kararların alındığını,
  • Anıt Ağaç, anıt ağaç topluluğu, mağara, düden ve obruklara ilişkin çalışmaların yapıldığını,
  • Doğal Sit ve Potansiyel Doğal Sit Alanı çalışmalarının yapıldığını,
  • ETBAR çalışmalarının yapıldığını,
  • Koruma ve İzleme Alanlarında kaçak avcılık, yangın, çevresel etkiler ile kaçak yapılaşmanın önlendiğini,
  • Özel Çevre Koruma Bölgelerinde yürütülen proje çalışmalarının takip edildiğini,
  • Korunan alanlardaki Ecrimisil ve kiralama işlemlerinin takibinin yapıldığını,
  • Dalyan Kanalı ve Akyaka Kadın Azmağında tekne dönüşüm çalışmalarının takip edildiğini,

Yapı Denetim olarak;

  • İlimizde bulunan yapı denetim ve laboratuvar kuruluşlarının büro ve şantiye denetimlerinin yapıldığını,
  • Denetçi ve yardımcı kontrol elemanlarına ait işlemlerin yapıldığını,
  • Küme yapı girişi işlemlerinin yapıldığını,
  • Yapı Denetim ve Laboratuvar Kuruluşları ile Denetçilerin Belge Vizesi işlemlerinin yapıldığını,
  • Yapı Müteahhitlerinin Sınıflandırma işlemlerinin yapıldığını,
  • İl Yapı Denetim Komisyonunun toplanarak kararlar aldığını,     

Yapı Malzemeleri olarak;

  • 7223 sayılı Ürün Güvenliği ve Teknik Düzenlemeler Kanunu kapsamında piyasa gözetimi ve denetimi yapıldığını,
  • PGD Belge Denetimi yapıldığını,
  • Taze (Hazır) Beton PGD Denetimi yapıldığını,
  • Beton Basınç Deneylerinin, Betonarme Çelik Donatı Çekme Deneylerinin, Sertleşmiş Beton Deneylerinin (Karot) yapıldığını,
  • Enerji Kimlik Belgesi Denetimlerinin yapıldığını,

 Proje ve Yapım İşleri olarak;

  • Bakanlığımız ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin ihtiyaç duyduğu Ödenek Temini çalışmalarının, yaklaşık maliyet çalışmalarının, ihale işlemlerinin, kontrollük hizmetlerinin ve Kabul işlemlerinin yapıldığını,
  • 1163 sayılı Kooperatifler Kanununa göre işlemlerin yapıldığını,
  • Teknik Rapor düzenlendiğini ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarından yapılan taleplere istinaden incelemelerin yapıldığını,
  • Kıymet takdirlerinin yapıldığını,  erişilebilirlik incelemelerinin yapıldığını, şahıs ve kamu kurumlarından gelen bina ve müştemilatlarının inceleme taleplerinin gerçekleştirildiğini,
  • 4734 sayılı İhale Kanunu kapsamında iş ve işlemlerin yapıldığını, Mahkemelerce istenen bedel tespit yazıları düzenlendiğini ve Müdürlüğümüzce ihtiyaç duyulan proje çalışmalarının yapıldığını,

 Yerel Yönetim olarak;

  • Kamu Yararı onay işlemlerinin, ikinci el oto galerisi ruhsat işlemlerine esas valilik görüşü istenen başvuruların sonuçlandırıldığını, ilimiz Belediyelerinden kardeş şehir onay işlemlerinin takip edildiğini, ihaleden yasaklama işlemlerinin yapıldığını, ilimiz Belediyelerinin sendika üye tespitlerinin yapılarak Vali Yardımcımız tarafından onaylanarak Bakanlığımıza gönderiminin sağlandığını, resmi mühür talep işlemlerinin yapıldığını, Yerel Bilgi Sistemi üzerindeki işlemlerin takip edildiğini,

Bilgi Teknolojileri ve Destek Hizmetleri olarak;

  • Bilgi işlem, gelen giden evrak, arşiv, destek hizmetleri, ayniyat işlemleri, Satın alma işlemlerinin takip edildiğini,
  • Hizmet binalarımız ile ilgili kiralama, bakım onarım, abonelik fatura ödeme işlemlerinin yapıldığını,
  • Resmi araçlarımızın bakım onarımı, sigorta ve yakıt alımı iş ve işlemlerinin takip edildiğini,
  • Kiralanan araçların yakıt alımı iş ve işlemlerin takip edildiğini,

İnsan Kaynakları olarak;

  • Müdürlüğümüz personellerinin özlük hakları ile izin ve rapor işlemlerinin takibinin yapıldığını,
  • Harcırah kanununa göre memur yolluk ödemeleri ve seyyar görev tazminatlarının ödemeleri, TVK kurul üyelerinin geçici görev yollukları ve huzur hakkı ödemeleri, Yemek ödemeleri, Döner Sermaye iş ve işlemleri, Mahkeme kararlarına istinaden İlama Bağlı ödemeleri, Kamulaştırma Bedelleri hak sahiplerine ödeme işlemleri ve Lojman iş ve işlemlerinin takibinin yapıldığını,

İl Müdürümüz belirterek ve tüm personelimizin çalışmalarından dolayı memnuniyetini dile getirerek teşekkürlerini sundu.

2024 yılı içinde her birim ve şube için çalışma programı ve hedefler belirlenip, bu hedeflerin gerçekleştirilmesi için her türlü tedbirin alınarak çalışma programının gerçekleştirilmesinin sağlanması, İl Müdürlüğümüzde yapılan çalışmalarda meri mevzuat hükümlerine uyularak mevzuatın güncelliğinin takibi, hizmetin vatandaş odaklı geciktirilmeden yapılması ve taleplerin bekletilmemesi talimatlandırıldı.

İl Müdürümüzün konuşmasından sonra verilen hizmetlerin iyileştirilmesi konusunda önerileri için söz alan personellerin teklifleri değerlendirilerek İl Müdürümüz Ömer BOLAT tarafından toplantıya son verildi.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır